BIOGRAPHY

Alejandra Jaime was born in Lepe {Huelva}. She has been interested in Arts and everything related to since she was a child. Her fondness for literature made her reflect her talent writing poetry during her teenage years. Although her mother and grandmother instilled in her the taste for fashion and esthetic, she only conceived it as a hobbie. After three years studying Law, she decided to quit due to a deep dissapointment respect to what she had expected. She reconsider her vocation, choosing Fashion Design as support were showing all her talent and inquisitiveness. She has taken part in fashion show and festivals such as South Cadiz, Vejer Weekend Fashion and Andalucia de Moda, competition in which she won. She was also chosen to take part in Samsung Ego of MBFWM in the autum/winter season 2015. Because of this fashion show she has received excelent reviews and her own showroom in Samsung Ego during the last edition of MBFWM. She has work as well as an intern in the atelier of Roberto Diz.

María Magdalena is a young firm that looks unceasingly magic as inspiration, using tools such as routine and banality. Everything postulated as glamorous has the target to tinge with mystery trivialities. The human being is still that animal who needs to satisfy his basic needs, no matter how evolve we are and how much into new technologies...

“WE ARE CATTLE” is part of the idea just introduced. It is a collection of a bold, sarcastic and funny esthetic line. It takes resources such as symbolism, exageration, irony and the like. It is an exercise of awareness and self-criticism, an idea that appears after a process of forgetting every catchword. It constitutes a revision of the human being role in the society, a reconsideration about the existence, And all this condensed and transmited in an ironical and bizarre way, in order to make the observer think about. It is, in addition, a tribute of the importance of expression, exaltation of individual thinking and critical speech. It should be pointed out the gestures to some memes in Internet, convincing sentences, and the printings. Due to all this, Maria Magdalena has released her first Fashion Film, directed by JJTores, responsable of capture in an audiovisual language the firm universe.


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BIOGRAFÍA

Alejandra Jaime nace en Lepe, Huelva. Desde muy pequeña siente curiosidad por lo artístico, y su afición a la literatura le conduce a reflejar su creatividad escribiendo poesía. Aunque su madre y su abuela le inculcan el gusto por la estética y la moda, ella sólo lo concibe como hobbie. Tras sufrir un profundo desencanto con la carrera de Derecho, que cursó durante tres años en la Universidad de Sevilla, decidió abandonar estos estudios y replantearse su vocación, optando por cursar Diseño y Gestión de la Moda en CEADE Leonardo, donde se permite redescubrirse y usar la moda como soporte donde volcar su talento artístico y sus inquietudes. Ha participado en varios desfiles y festivales como South Cádiz, Vejer Weekend Fashion y Andalucía de Moda, concurso del que fue ganadora. Fue elegida para desfilar en el concurso Samsung Ego de MBFWM en la pasada temporada otoño/invierno 2015, por la que ha recibido muy buenas críticas. Realizó sus prácticas en el atelier de Roberto Diz.

María Magdalena es una firma joven que busca incesantemente la magia como inspiración, que no reside más que en lo cotidiano y en lo burdo. Todo lo que se postula como glamouroso solo tiene el fin de llenar de misterio a lo banal, lo único importante y que nos sigue fascinando, que se resume en el hombre, necesitando aún, tras años de evolución, satisfacer sus necesidades primarias.

Dentro de esta visión se encuadra “WE ARE CATTLE”. Es una colección de una línea estética descarada, sarcástica y divertida, que toma recursos como el simbolismo, la exageración y la ironía. Es un ejercicio de conciencia y autocrítica, una idea que nace tras un proceso de desaprendizaje de clichés. Es una revisión del rol que tiene el ser humano en la sociedad, un replanteamiento sobre la existencia, condensados y transmitidos de una forma irónica y grotesca, con el fin de hacer pensar al espectador. Es, además, un homenaje a la importancia de expresarse, la exaltación del pensamiento individual y del discurso crítico. Cabe destacar los guiños a varios mémes de internet, los textos contundentes, los estampados, y en general, la conceptualización pop de la inspiración en la ropa.